PROJECT ROMEINEN IN NIJMEGEN

3D, Motion Design, Interaction Design, HAN Project |  2016

Cinema 4D, After Effects, Illustrator, Flash

Voor het semester SIM (Solutions for Interactive Media) aan de HAN kreeg ik met een groepje van 3 anderen de opdracht om museum Het Valkhof in Nijmegen aantrekkelijker te maken voor een bepaalde doelgroep. Wij besloten de Romeinse collectie centraal te plaatsen.

Wat we hebben gemaakt is een game waarin de bezoeker de objecten uit het museum terug moet vinden in verschillende ruimtes in de romeinse stad. Door de puzzel op te lossen krijgt de gebruiker uiteindelijk de beloning de ruimtes in een 360 graden panorama te kunnen bekijken. Op die manier kan de bezoeker de objecten uit het museum beter plaatsen in de historische context.

Binnen dit project heb ik de 3D ruimte opgebouwd en daarvan een 360 graden panorama gemaakt. Daarnaast heb ik conceptueel werk gedaan, de trailer gemaakt, platte illustrator objecten ontworpen en greenscreen werk gedaan.

 

In de 3D ruimte heb ik alles behalve het 3D model van het standbeeld zelf ontworpen en de panorama gemaakt met behulp van de 'bake object tool'.

Tempel buitenkant oefening
Tempel buitenkant oefening
Panorama 3D ruimte tempel
Panorama 3D ruimte tempel